Meta Tag ها

متاتگ ها ( Meta Tag ) در واقع اطلاعاتی هستند که برای موتور های جستجوگر وب مانند گوگل و یاهو نوشته می شنود تا در هرچه بهتر ایندکس کردن صفحات استفاده شوند.

استفاده ی درست از این متاتگ ها تاثیر بسیار زیادی بر ایندکسینگ و شناخت بهتر موتور های جستجو مثل گوگل و یاهو و ... از سایت ما دارد تا با این روش که در بخش آموزش سئو (Seo) و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو به طور کامل به ان پرداخته می شود ، سایت شما و صفحات شما در رتبه ی بالایی در گوگل و یاهو و ... قرار بگیرند.

نکته ی مهم : بیش از 70 % بازدید کنندگان سایت ها به طور متوسط از طریق موتور های جستجو مثل گوگل و یاهو وارد سایت ها می شوند.

شکل کلی آن و خصوصیات مشترک آنها بصورت زیر است :

<meta   http-equiv="مقدار"  name="مقدار"   content="مقدار"   />

در ادامه لیست کاملی از اصلی ترین متاتگ ها ( Meta Tag ) به همراه نحوه ی نگارش و دلیل استفاده ی آن ها را می آوریم :

 

متاتگ فارسی سازی صفحه (Utf-8) :

 برای تعیین نوع رمزنگاری صفحه یا encoding صفحه از این متاتگ استفاده میشود. در صورت استفاده ننمودن از این متاتگ و encoding utf-8 ، در بعضی از مرورگرها و یا سیستم های کاربرانی که encoding فارسی ندارند ، متن های فارسی به صورت علامت سوال (؟) نشان داده می شوند.

بنابراین این متاتگ از جمله ی مهمترین متاتگ ها می باشد . طریقه ی استفاده از آن برای فارسی سازی صفحه Html از کد زیر استفاده نمایید :

 <meta   http-equiv="content-type"   content="text/html;charset=utf-8"  />

متاتگ کلمات کلیدی (Keyword) :

یکیمتاتگ ها برای موتورهای جستجوگر این تگ Meta می باشد. استفاده ی درست از آن در رتبه ی موتورجستجوگر گوگل و یاهو و ... تاثیر گزار است.

نکات مهم در استفاده از کلمات کلیدی :

1 - محتوای Content این متاتگ نباید در حالت حروف فارسی از 200 کاراکتر و در حالت حروف انگلیسی از 400 تجاوز کند .

2 - توصیه می شود که حداکثر از 10 کلمه ی کلیدی مرتبط با متن که فکر میکنید کاربران بیشتر آنها را در موتورهای جستجوگر سرچ میکنند ، استفاده نمایید .

برای بدست آوردن این کلمات کلیدی  از سایت زیر میتوانید استفاده کنید :

http://www.webconfs.com/keyword-density-checker.php

3 - کلمات کلیدی را با ویرگول انگلیسی (,) بدون هیچ فاصله ای (Space) از هم جدا نمایید.

4 - در الگوریتم های جدید گوگل ، تاثیر این تگ meta ، بسیار کم و حتی نادیده گرفته شده است. ولی موتورهای جستجوگر دیگر این Meta Tag را هنوز در نظر میگیرند.

توضیحات ریز در مورد این متاتگ در بخش آموزش سئو (Seo) بیان شده است.

طریقه ی استفاده از آن بصورت زیر است :

<meta   name="keyword"   content="کلمه1,کلمه2,کلمه3,..."  >

متاتگ توضیحات (Description) :

 در صورتی که کاربران با استفاده از سرچ در موتورهای جستجوگر به لینک سایت شما در آنها بر بخورند ، توضیحی که در زیر لینک سایت شما به آنها نمایش داده می شود متنی است که شما در متاتگ توضیحات (Description) صفحه وارد نموده اید.

با این توضیح باید متنی که در این بخش انتخاب میکنید توضیحی باشد در مورد صفحه.

نکته ی مهم این است که در جملاتی که استفاده میکنید از کلمات موجود در کلمه های کلیدی (Keyword) صفحه ی خود استفاده نمایید.

بهتر است تعداد کاراکتر در این بخش حداقل 150 و حداکثر 200 کاراکتر در حالت فارسی انتخاب شود.

تاثیر این متاتگ در الگرویتم های جدید گوگل بسیار افزایش پیدا کرده و یکی از اصلی ترین موارد در سئو است.

طریقه ی استفاده از آن بصورت زیر می باشد :

<meta   name="description"   content="این متن توضیحی در مورد صفحه ی جاری می باشد">

متاتگ سازنده ها و بروز کننده های صفحه :

این متاتگ ها صرفا برای آشنایی با سازنده ی صفحه ، نرم افزار سازنده و بروز کننده ی صفحه می باشد.

طریقه ی تعریف آنها بصورت زیر است : 

<meta   http-equiv="Designer"   content="نام نرم افزار سازنده">

<meta   name="Generator"   content="نام سازنده صفحه">

<meta   name="Author"   content="نام بروز کننده">

 متاتگ زبان مورد استفاده (Content-Language) :

این متاتگ صرفا برای دسته بندی زبانی برای موتورهای جستجوگر می باشد و توصیه می شود استفاده گردد .

طریقه ی تعریف آن برای زبان فارسی بصورت زیر است :

<meta http-equiv="Content-Language"  content="Fa">

متاتگ کنترل کش (cache-control) :

این متاتگ برای عدم ذخیره ی صفحه در کش مرورگر می باشد. متاتگ کنترل کش (cache-control) برای آن دسته صفحاتی مفید است که بطور دایم اطلاعات آن به روز می شود و باید اطلاعات بصورت مداوم از سرور فراخوانی گردد.

طریقه ی استفاده از متاتگ کنترل کش (cache-control) برای عدم کش کردن و ذخیره در مرورگر بصورت زیر می باشد :

<meta  http-equiv="cache-control"  content="no-cache"  />

یا

<meta http-equiv="pragma"   content="no-cache"  />

متاتگ روبوت های جستجوگر (ROBOTS) :

متاتگ Robots برای کنترل ایندکس کردن صفحه توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

این متاتگ به 3 صورت استفاده میشود :

1 - حالت پیش فرض : ایندکس کردن صفحه و لینک ها توسط موتورهای جستجوگر :

<meta   NAME="ROBOTS   "CONTENT="ALL"  />

2 - با استفاده از متاتگ Robots زیر به موتورجستجوگر اعلام میکنیم که صفحه را ایندکس کند ولی لینک ها را دنبال نکند. این کد برای دسته صفحاتی که از محتوای موجود در لینک های موجود در آن مطمین نیستید استفاده می شود تا در صورت بی ربط بودن آنها با موضوع صفحه ی شما ، تاثیری در رتبه ی سئو شما نگذارد :

<meta  NAME="ROBOTS"   CONTENT="INDEX,NOFOLLOW"   />

3 - متاتگ Robots زیر برای صفحات مدیریت و یا صفحاتی که نمیخواهید در موتورهای جستجوگر ایندکس شوند استفاده میشود. بدین صورت که به Robots های جستجوگر میفهمانید که صفحه ایندکس نشود :

<meta   NAME="ROBOTS"   CONTENT="NONE"  />

یا

<meta   NAME="ROBOTS"   CONTENT="NOINDEX,NOFOLLOW"   />

نکته ی بسیار مهم : هرگز از متاتگ Refresh که برای انتقال صفحه به یک آدرس و یا بارگزاری مجدد صفحه است استفاده ننماید.  در صورت استفاده از این متاتگ موتورهای جستجو سایت شما را تحریم میکنند و رتبه ی شما را کاهش می دهند .

sina :
51 13
خیلی خیلی ممنون دنبال چنین مطلبی میگشتم که دیدم با تشکر فراوان
رضا یاری :
33 11
عالیییییییییییییییییی. ممنون از زحمتتون
:
27 8
با سلام خسته نباشيد من چطوري ميتونم متا تگ گوگل را بدست بيارم؟
میلاد رازنهان : تشکر
23 4
آقا دستتون درد نکنه. موفق باشید انشالله
علی : سوال
16 5
چرا شما تو مثالاتو فاصله گذاشتین آیا باید به همین صورت رعایت شود منظورم فاصله بین دوتا حرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
مدیریت : پاسخ
25 4
حداقل یک فاصله بین خواص اجباری است.
مبتدی :
16 5
مرسی ممنون خدا خیرت بده
معصومه : تشکر
19 4
با سلام خیلی عالی بود. مختصر , مفید و کوتاه بازم ممنون.
:
10 6
خب اینا به چه دردی می خوره اولیاش رو فهمیدم بقیه رو نفهمیدم
:
6 4
از همشون باید استفاده کرد؟
رضا : سلام
7 6
نوشتیده حداکثر ده کلمه کلیدی بکار ببرید و بعد خودتون برای همین مطلب 100 تا کلمه کلیدی گذاشتید ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
مدیریت : پاسخ
18 4
دوست عزیز این کلمه های بالا ، سیستم تگ هستند. تگ متا برای کلمه کلیدی رو میتونید از طریق view source این صفحه مشاهده کنید. سیستم تگ ارتباط کدی ای با متاتگ ها ندارن.
mona : تشکر
9 3
عالی بود
:
8 1
متا تگ فارسی ساز رو باید توی تگ body کار ببرم یا head ?????????????????
مدیریت : پاسخ
7 4
در Head سایت باید باشد
هومن :
3 1
خب اکثر مردم از گوگل استفاده میکنن. اکثرا فقط گوگل رو میشناسن. حالا باید چیکار کنیم که رو الگوریتم های جدید گوگل تاثیر داشته باشه؟؟ لطفا جواب بدید.
محمد : تشکر
3 1
ممنون بابت اینکه به صورت کامل همه ی توضیحاتو داده بودین و ناقصش نگذاششتین مر30
محمد : سوال
2 0
همه اینا رو باید با هم استفاده کنیم ؟ یعنی میشه همه رو با هم استفاده کرد ؟ یعنی چند خط زیر هم همه رو بنویسیم؟ کاشکی یه مثال میزاشتین دقیقا مشخص بشه با تشکر فراوان از سایت محشرتون
مدیریت : پاسخ
2 0
با سلام و تشکر بابت لطفتون. بلی همه با هم می شود و بصورت زیر هم در بخش هد سایت استفاده می گردند.
مانی : نوفالو
1 0
سلام.اگه بخوام یه لینک رو نوفالو کنم چیکار کنم؟
فریما :
2 1
عااالی بود.نکات خوبی بود.ممنوووووون
حمید :
4 0
سلام ممنون از زحماتتون واقعا عالی بود خوشحال می شیم اطلاعاتتون بیشتر و بیشتر در اختیار ما قرار بدین
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*
7 / 10
از 25 کاربر